top of page
  • Zdjęcie autoraMonika Kosieniak

Zapach znakiem rozpoznawczym salonu

Zaktualizowano: 8 gru 2023



Chyba nikogo nie dziwi już, że branża beauty to obecnie jedna z najprężniej rozwijających się gałęzi sektora usług w Polsce. Z jej stabilnie rosnącej popularności możemy się oczywiście jedynie cieszyć, nie znaczy to jednak, że właściciele salonów kosmetycznych mogą w tym momencie spocząć na laurach. Szaleństwo na punkcie usług pielęgnacyjno-upiększających oczywiście realnie przekłada się na więcej niż zadowalające zyski urodowych atelier, ale silna konkurencja na rynku sprawia, że nie tylko jakość pracy, ale także innowacyjność przedsiębiorców w sposobie troszczenia się o dobro klienta mogą być decydującym czynnikiem w walce o jego zainteresowanie. Jednym z popularniejszych obecnie trendów w salonach kosmetycznych jest, niewątpliwie, wprowadzanie do oferty szeregu zabiegów łączących klasyczne procedury upiększające z elementami aromaterapii. Zasadnicze pytanie brzmi: w jaki sposób połączyć je z oferowanymi przez nas zabiegami, aby skutki tego działania były naprawdę spektakularne? 


Po co nam aromaterapia w salonie kosmetycznym? 

„Moje usługi są na tyle dobre, że nie potrzebuję żadnych wymyślnych działań, które przyciągną klientki”, czy też: „liczy się jedynie efekt, a nie wrażenia podczas przeprowadzanego zabiegu” – nie powiedziała nigdy żadna doświadczona businesswoman sfery beauty. W XXI wieku zasady są proste: kto się nie rozwija, ten zostaje w tyle, a „jedynie” dobrze wykonywana usługa niestety nie zawsze jest w stanie jest w stanie zatrzymać przy nas klientelę na dłużej. Kosmetyki aromaterapeutyczne w salonach piękności to teraz absolutny must have. Kryjące się w ich wnętrzu nuty zapachowe są przecież w stanie nie tylko wprowadzić klientkę w stan głębokiego relaksu, ale także pomóc jej lepiej zapamiętać przyjemny czas spędzony w naszym salonie.  


Nie zmieniaj całej oferty swojego salonu – czyli mniej znaczy więcej 

Samo wprowadzenie elementów aromaterapii nie oznacza natychmiastowej i pełnej zmiany zakresu oferowanych przez Ciebie usług. Tak naprawdę tego typu działania mają na celu nie tyle przeformułowanie Twojej oferty, co ulepszenie istniejących w niej i dobrze sprawdzających się zabiegów. Podstawą tego procesu będą oczywiście kosmetyki aromaterapeutyczne, które powinny grać pierwsze skrzypce w zabiegach upiększających dostępnych w Twoim salonie. Warto jednak zaznaczyć, że terapia zapachem może odbywać się także dzięki rozpalaniu we wnętrzach specjalnych świec do aromaterapii o kojącym zapachu. Pamiętajmy, że podobne produkty można wykorzystać także podczas masażu, który jest w zasadzie jednym ze standardowych elementów każdego zabiegu pielęgnacyjnego, który wykonujemy na klientce. Gwarantujemy, że zapach Świecy do masażu Czekolada z Gorzką Pomarańczą 260 ml przypadnie do gustu nawet najbardziej wymagającym paniom! A przecież czasem taki, wydawałoby się, nieistotny drobiazg jak przyjemne wrażenia zapachowe znaczy o wiele więcej niż nam się wydaje i jest w stanie zaskarbić nam miłość wielu klientek. 


Uczyń z zapachu znak rozpoznawalny Twojego pielęgnacyjnego zakątka 

Jeśli już zaznajomiłaś się z podstawowymi zasadami, które mogą uczynić z Twojego salonu kosmetyki aromaterapeutyczne  i podjęłaś decyzję na temat ich regularnego stosowania, koniecznie zastanów się, jaki zapach mógłby być Twoim znakiem rozpoznawalnym. Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z ogromnej wagi, jaką usługobiorcy przypisują pierwszemu wrażeniu. Każda wchodząca do SPA klientka powinna czuć nie tylko przyjemny, ale także kojący zapach stosowanych w nim produktów do pielęgnacji. Musi być on na tyle uniwersalny, by nie wywoływał znużenia, ale także na tyle charakterystyczny, aby to właśnie za nim tęskniła każda wychodząca z kliniki zadowolona i upiększona dama. Jeśli jesteś w stanie dobrać taki zapach do charakteru swojego salonu samodzielnie – świetnie! Może się jednak zdarzyć, że brak doświadczenia doprowadzi Cię jedynie do myśli w rodzaju: „chyba to nie dla mnie”. W takiej sytuacji na pewno nie powinnaś porzucać marzeń o znalezieniu aromatu idealnego. Najlepszym rozwiązaniem będzie konsultacja ze specjalistą, który od podszewki zna się na naturalnych kosmetykach o wyjątkowym zapachu. 


Zaufaj specjalistom – kilka słów o misji Soap&Friends  


Wędrówka po świecie aromaterapii jest, bez wątpienia, fascynującą przygodą, jednak do jej sensownego rozpoczęcia nie wystarczą jedynie dobre chęci. Jeśli zatem chcesz podążać za najbardziej sensownym trendem tego roku i wprowadzić do swojego salonu kosmetycznego odrobinę magii zapachu, zastanów się, kto może Ci w tym najlepiej pomóc. W roli mentora sprawdzą się przede wszystkim firmy, które produkują dobrej jakości kosmetyki aromaterapeutyczne nie od dziś i są w stanie nie tylko je sprzedawać, ale także pomóc Ci w wyborze odpowiadających Twoim potrzebom produktów. Jeśli jeszcze nie jesteś przekonana, czy zapachowe arkana magii są czymś, co uda Ci się zgłębić na tyle, by bezproblemowo poruszać się po nowej sferze działalności, skorzystaj z pomocy naszych konsultantów. Soap&Friends to przede wszystkim marka kosmetyków, z których korzystają osoby bardzo świadome ekologicznie, więc chętnie doradzimy Ci, jakich specyfików możesz potrzebować w swoim salonie, aby zadowolić najbardziej wymagających klientów. Od początku naszej działalności na rynku zapewniamy naszym klientom dostęp do dobrej jakości naturalnych preparatów o czytelnym składzie i niezawodnym działaniu. Dzięki naszemu doświadczeniu w pracy z produktami do aromaterapii jesteśmy w stanie nie tylko je dystrybuować, ale także indywidualnie dobierać je do typu klientów, którzy odwiedzają najlepiej prosperujące polskie salony kosmetyczne. Naszym znakiem rozpoznawczym są nietuzinkowe i zapamiętywalne zapachy, takie jak mandarynka z nutką pikanterii, kojąca lawenda, czy też intrygujący rozmaryn. Każdy z dostępnych w naszym asortymencie produktów to przede wszystkim gwarancja wysokiej dbałości o szczegóły i pasji, którą wkładamy w wytwarzanie  kosmetyków.  


Otwórzcie się na korzyści płynące z aromaterapii i nie bójcie się eksperymentować. Pamiętajcie, że w tworzeniu niepowtarzalnego klimatu w salonie kosmetycznym, liczy się każdy szczegół!

59 wyświetleń0 komentarzy

Comments


bottom of page